Top menu

Monday, 20 February 2017

7 Petua Mudah Kempiskan Perut & Kuruskan Badan Tanpa Ubat! 7 Petua Mudah Kempiskan Perut & Kuruskan Badan Tanpa Ubat!

http://ho.lazada.com.my/SHPEBg


7 Petua Mudah Kempiskan Perut & Kuruskan Badan Tanpa Ubat! Mudah ke nak kempiskan perut? Ada ke cara dan petua untuk kuruskan badan tanpa makan ubat? Maklumlah, macam-macam ubat kurus badan yang ada di pasaran sekarang sampaikan ada antara kita yang berhabis ratusan mungkin ribuan ringgit untuk mendapatkan bentuk badan yang langsing lagi menawan macam zaman anak dara atau bujang dulu. Kata orang, kalau nak selesaikan masalah, kenalah tahu apa punca masalah.
 Jom pakat baca 7 petua mudah untuk kita kempiskan perut dan kuruskan badan tanpa perlu makan ubat.

Apa 7 Petua Mudah Untuk Kuruskan Badan dan Kempiskan Perut? 

Untuk tak mengecewakan diri sendiri, petua untuk kuruskan badan dan petua untuk kempiskan perut boroi ini hanya akan berjaya jika kita disiplin dan kuat iman menahan godaan pelbagai jenis makanan yang super enak dan masyuk yang ada di sekitar kita. Ingat yer, apa jua jenis petua dan cara, disiplin tetap nombor satu untuk kita berjaya. 7 Petua Mudah Kempiskan Perut & Kuruskan Badan Tanpa Ubat!

7 petua yang anda boleh cuba untuk kempiskan perut dan dapatkan badan yang lebih kurus berbanding sekarang;

1. Minum air masak banyak-banyak. Berapa banyak nak minum? Satu lori tangki? Ada yang kata 8 gelas sehari ataupun paling tidak 2 liter sehari. Banyakkan minum air mineral atau air kosong dan kurangkan minum air manis. Cubalah tengok warna urin anda. Kalau jernih/’slightly’ kuning, oklah tu. Kalau kuning sangat, silahlah minum air kosong yer! InshaaAllah minum air kosong juga boleh sebabkan kita rasa kenyang dan kurangkan nafsu makan. Cubalah!

 2.Kualiti senaman. Tak perlu kita nak beli macam-macam mesin. Kalau ada duit, belilah. Kalau tak, cukup kita berjoging pusing taman perumahan. Jangan malu. Bukan mereka yang nak kuruskan badan. Senaman ringkas-ringkas pun cukuplah. Yang penting, kita tahu jenis senaman (kena tanya mereka yang pakar). Lagi elok kita bersenam setiap hari. Biar kita rasa seronok bila bersenam.

3. Tukar snek. Kurangkan makan kek dan coklat sebagai snek utama kita. Ganti dengan buah-buahan dan sayur-sayuran. Pandai-pandailah anda ubahsuai buah dan sayur untuk jadi lebih menarik untuk dimakan. Buah apa? Amalkan makan buah epal, betik, belimbing sebelum anda makan makanan utama.

4. Ubah cara kita makan.
Maksudnya makan perlahan-lahan. Kunyah makanan sampai benar-benar hancur luluh. Mudahkan kerja perut kita untuk hadam. Sebab tu Nabi pesan suruh kunyah 40 kali. Ada hikmahnya kita ikut sunnah Nabi. Kalau makan cepat-cepat, udara boleh terkepung dalam usus. Tu yang jadikan perut kita “buncit angin”.

5. Tingkatkan dan kekalkan motivasi. Minda yang aktif dan positif penting untuk kita berjaya kuruskan badan & kempiskan perut. Bacalah pengalaman mereka yang berjaya turunkan berat badan. InshaaAllah kita akan lebih bersemangat untuk bersenam dan ikut jadual pemakanan yang teratur. Kalau orang lain boleh kurus, kenapa tidak kita?

6. Kurangkan garam. Banyak makan garam memang banyak mendatangkan masalah pada badan kita. Darah tinggi tu pun satu! Banyak makan garam akan menambah ekstrak sodium terhadap cairan tubuh dan boleh lambatkan proses air nak keluar dari sel badan.

7. Bakar lemak dengan betul.
Senaman joging atau main badminton boleh membakar lemak. Jadi elakkan minum air milo dan 100plus. Nanti dah tak berapa berkesan senaman kita tadi 7 Petua Mudah Kempiskan Perut & Kuruskan Badan Tanpa Ubat!

Tak berjaya juga cuba cara ni? Dah hampir putus asa untuk kuruskan badan? Jangan risau. Ada macam-macam lagi cara. Salah satu caranya ambil herba ni.
.


NOTICE : TERBARU! AYUPURESLIM INTENSE DALAM BENTUK SERBUK. LEBIH PANTAS BERKESAN, LEBIH KERAS DAN CEPAT KURUS.
1 BOX RM219, 2 BOX RM299, 3 BOX RM399
http://www.ayurpureslim.com/my/?affiliate=1&subid=blog

Stok akan habis dalam
http://www.ayurpureslim.com/my/?affiliate=1&subid=ayupureblog

 _______________________________________________________________________________

PENGHANTARAN PANTAS!
testimoni ayupureslim kuruskan badan 

#keyword : #cara kuruskan badan, #kuruskan badan dengan berkesan, #nak kurus, # kuruskan badan, diet, #gemuk, #jaga kesihatan, #awek melayu, #awek melayu cantik, #kuruskan badan secara semulajadi, #ubat kurus paling berkesan, #ubat kurus semula jadi,ubat kurus cepat, #cara kuruskan badan dengan cepat, #cara kurus semula jadi, #kuruskan badan dengan cepat, #kuruskan badan semulajadi, #mitos kuruskan badan, #keburukan terlalu kurus, #betul ke semua ubat kuruskan badan tak berkesan?. #Suami sayang kurus, #Cantik lepas kurus 










0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.