Tuesday, 16 May 2017

Nak gemuk atau nak kurus?-10 Tips untuk memudahkan anda menurunkan berat badan dan mendapat berat badan ideal

 nAK KURUS
Nak gemuk atau nak kurus?

Ramai di antara kita mengalami masalah berat badan. Sama ada terlebih berat atau kekurangan berat. Jika terlebih berat, gemuklah jawabnya. Jika kekurangan berat, maka badan akan nampak halus dan tidak cantik. Jadi jika ingin cantik, cari berat badan ideal untuk anda. Untuk mendapat berat badan ideal, bukanlah susah. Cuma perlu sedikit usaha dan disiplin diri.

10 Tips untuk memudahkan anda menurunkan berat badan dan mendapat berat badan ideal

Berikut adalah 10 tips untuk mengurangkan berat badan lebih cepat:

1. Makan sarapan tinggi protein. Makan sarapan tinggi protein telah di akui mengurangkan keinginan dan pengambilan kalori sepanjang hari

2. Elakkan minuman bergula dan jus buah-buahan. Ini adalah perkara yang amat memudahkan anda gemuk, dan mengelakkan jus bergula boleh membantu anda menurunkan berat badan

3. Minum air setengah jam sebelum makan. Satu kajian menunjukkan bahawa minum air setengah jam sebelum makan meningkatkan berat badan sebanyak 44% lebih 3 bulan

4. Pilih makanan yang menurunkan berat.  Makanan tertentu adalah amat berguna untuk kehilangan lemak. Pilih Makanan kaya serat. Kajian menunjukkan bahawa serat larut boleh mengurangkan lemak, terutama di kawasan perut. makanan kaya serat seperti bijian, oat dan sebagainya juga boleh membantu

5. Minum kopi atau teh. Jika anda seorang penggemar kopi atau teh, minum seberapa banyak yang anda mahu kerana kafein di dalamnya boleh meningkatkan metabolisme anda dengan 3-11%. Awas minum terlalu banyak boleh menyebabkan anda sukar tidur. 

6. Makan makanan yang di masak sendiri dan di pastikan kurang gula, lemak dan kolesterol. Masakan yang di masak sendiri jauh lebih sihat dari yang di beli. Juga elakkan makan makanan siap proses dalam tin. Ia tidak bagus untuk kesihatan jangka panjang.

7. Makan makanan anda perlahan-lahan. makan dengan cepat membuatkan badan lebih berat dari masa ke masa. Makan perlahan-lahan membuat anda berasa lebih kenyang dan pengurangkan peningkatan hormon berat badan. Sebenarnya kunyah 44 kali adalah sunnah dan amalan masyarakat kita sekian lama.

8. Gunakan pinggan yang lebih kecil. Kajian menunjukkan bahawa orang secara automatik makan kurang apabila mereka menggunakan pinggan yang lebih kecil. Aneh, tetapi ia berfungsi

9. Dapatkan tidur yang nyenyak, setiap malam. Kekurangan tidur adalah salah satu faktor risiko paling besar menambah berat badan, jadi menjaga tidur anda adalah penting

Bagi yang ingin menambah berat badan. Boleh ikuti tips ini

1. Jangan minum air sebelum makan. Ini boleh mengisi perut anda dan membuat ia lebih sukar untuk mendapatkan dalam kalori yang cukup.

2. Makan lebih kerap. Tambah hidangan tambahan atau makanan ringan setiap kali anda boleh, seperti sebelum tidur.

3. Minum susu. Minum susu penuh untuk menghilangkan dahaga adalah cara yang mudah untuk mendapatkan lebih protein tinggi dan kalori.

4. Gunakan pinggan yang lebih besar. Pastikan menggunakan pinggan besar jika anda cuba untuk mendapatkan lebih banyak kalori, kerana pinggan yang lebih kecil menyebabkan orang secara automatik makan kurang.

5. Tambah krim untuk kopi anda. Ini adalah cara yang mudah untuk menambah lebih banyak kalori.
Mengambil creatine. Ubat penambah otot tambahan creatine monohydrate boleh membantu anda mendapatkan beberapa paun berat otot tambahan.

6. Dapatkan tidur yang berkualiti. Tidur dengan betul adalah sangat penting untuk pertumbuhan otot.

7. Makan protein anda terlebih dahulu sebelum makan sayur-sayuran . Jika anda mempunyai campuran makanan di atas pinggan anda, makan makanan yang tinggi kalori dan protein dahulu sebelum sayur.

8. Tidak merokok. Perokok cenderung untuk kurus daripada bukan perokok, dan berhenti merokok sering membawa kepada pertambahan berat badan. Adalah di katakan jika merokok selera makan lebih berkurang berbanding jika tidak merokok deria rasa menjadi lebih sensitif dan mula menikmati makanan secara serius.

rAKYAT GEMUK


MASALAH KEGEMUKAN DI MALAYSIA

Masalah kegemukan adalah lebih serius di Malaysia berbanding dengan masalah terlalu kurus. Sebenarnya tidak salah gemuk atau kurus asalkan anda lebih sihat dan tiada masalah kesihatan lain. Namun apa yang di bimbangi masalah kegemukan membawa kepada masalah penyakit lain seperti darah tinggi dan kencing manis. Paling teruk kolesterol membawa kepada masalah penyakit jantung.

Jagalah diri dan keluarga agar sentiasa sihat dan tidak ada masalah kesihatan. Ingat, duit boleh di cari, tapi kesihatan anugerah tuhan tidak akan mampu di beli.

Jika anda mengalami masalah gemuk atau terlalu kurus dan sudah mencuba segala tips masih gagal. Jalan terakhir adalah untuk mengambil pil atau supplement untuk membantu anda. Adalah di ingatkan perlu mengambil supplement yang terbaik dan di percaya untuk memastikan mendapat hasil yang di inginkan tanpa kesan sampingan.

Di bawah saya sertakan 3 jenis pill terbaik untuk menambah berat badan atau untuk menurunkan berat badan.

1. AYUPURESLIM INTENSE

NOTICE : TERBARU! AYUPURESLIM INTENSE DALAM BENTUK SERBUK. LEBIH PANTAS BERKESAN, LEBIH KERAS DAN CEPAT KURUS.
1 BOX RM219, 2 BOX RM299, 3 BOX RM399
http://www.ayurpureslim.com/my/?affiliate=1&subid=blog


Stok akan habis dalam
http://www.ayurpureslim.com/my/?affiliate=1&subid=ayupureblog


http://www.ayurpureslim.com/my/?affiliate=1&subid=blog


`2. HIMALAYA Ayurslim 60's- Turunkan berat badan semula jadi. 
http://ho.lazada.com.my/SHPEBg

http://ho.lazada.com.my/SHPEBg



Fat burner
Weight loss
Slimming


3. Serious Mass ( 6LBS ) - CHOCOLATE

http://ho.lazada.com.my/SHQDbK
http://ho.lazada.com.my/SHQDbK
Adding Calories Has Never Been This Easy or Tasted So Good
1,250 Calories
50 Grams of Blended Protein
Over 250 Grams of Carbohydrates with NO ADDED SUGAR
Creatine, Glutamine and Glutamic Acid
25 Vitamins and Essential Minerals



0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.